Má být propagace politiků placena z městské kasy? V Olomouci ANO říká NE!

Miloslav Tichý, 17. září 2015

Na červnovém jednání olomouckého zastupitelstva vedení města předložilo ke schválení rozpočtovou změnu týkající se dalšího navýšení výdajů na marketing a propagaci. Překvapuje mě, že v době, kdy pravidelně vyplouvají na povrch další a další informace o katastrofickém stavu městských financí a infrastruktury, se vedení radnice nezdráhá objednávat další poradenské a konzultační služby v oblasti marketingu.

Předmětem smlouvy uzavřené na dobu neurčitou, tedy alespoň do doby než ve vedení města usedne nějaký rozumný hospodář, je obstarávání odborných rešerší, spolupráce s městem na jeho propagaci, poskytování mediálního tréninku, monitorování webů, sociálních sítí apod. Tedy standardní PR servis, který již dnes na odboru kanceláře primátora zajišťují čtyři zaměstnanci v oddělení mediální komunikace. Pro úplnost dodávám, že primátor zřídil ještě další funkční místo pro PR protipovodňových opatření. Samotný primátor má tři asistenty, z nichž minimálně jeden (člen ČSSD) se věnuje zejména jeho osobnímu PR. Pěstování kultu osobnosti, se kterým primátor Staněk na radnici přichází, je však zcela mimo realitu problémů, které má především řešit.

Nabízí se otázka, zda pravým účelem takto nehospodárného a zcela zbytečného plýtvání penězi daňových poplatníků není místo propagace města jen zlepšování obrazu jeho politického vedení.

Není sporu o tom, že Olomouc, pro kterou z ekonomického hlediska hraje cestovní ruch důležitou roli, kvalitní propagaci potřebuje. Dodavatelem zmiňované služby, PhDr. Jan Kubáček, je však politolog specializující se na politický a volební marketing, politickou komunikaci a poradce pro politické strategie. Mimo to byl také vedoucím poradců bývalého ministra za Věci veřejné Radka Johna. Na co město Olomouc potřebuje politologa? Nabízí se tak otázka, zda pravým účelem takto nehospodárného a zcela zbytečného plýtvání penězi daňových poplatníků není místo propagace města jen zlepšování obrazu jeho politického vedení. Ten se totiž rozpadá stejně jako olomoucké mosty, přechody, kanalizace nebo tramvajová trať. Skandály s milionovými dary na PR, které v těchto dnech otřásají vedením ČSSD, stejně jako stíhání podnikatelů v oblasti informačních systémů poskytovaných městům a kraji řízeným touto stranou, potřebují opravdu těžký marketingový kalibr.

Profil dodavatele této služby, která bude občany stát čtvrt milionu ročně, je dostupný z veřejných zdrojů: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jan_Kub%C3%A1%C4%8Dek

(po zveřejnění tohoto článku byl zdroj na Wikipedii upraven anonymním uživatelem a doplněn o "komunikaci veřejných institucí a úřadů" - viz historie úprav)
 

Řekněte nám svůj názor

Vložit komentář

napsal(a):

Vaše jméno a příjmení: Zde napište text: Antispam kontrola: Napište název krajského města Olomouckého kraje
Vložit

    Zatím zde není žádný komentář.

Jsme na Facebooku

Kontaktujte nás

Oblastní a místní kancelář hnutí ANO Olomouc
Koželužská 21, 779 00 Olomouc

Kontaktní e-mail: olomouc@anobudelip.cz
Kontakty na jednotlivé osoby najdete v sekci Naši lidé

Celostátní web hnutí ANO
Zadavatel: ANO 2011 / Zpracovatel: ANO 2011

Back to Top