Rekonstrukce zimního stadionu. Řekněte nám svůj názor

Miloslav Tichý, 11. května 2014

Už v předvolební kampani 2010 nám současná politická reprezentace Olomouce slibovala rekonstrukci zimního stadionu. Dílem obrovské zadluženosti a neschopnosti řádně čerpat evropské dotace jsou po čtyřech letech jejich vládnutí tyto plány v ohrožení. Předkládáme vám několik možných řešení, které z různých stran zaznívají. Nyní nás zajímá váš názor. Jak by se mělo vedení města Olomouce postavit k rekonstrukci zimního stadionu, pokud se má chovat jako řádný hospodář?

Zkuste se na následující varianty podívat zodpovědně, zvažte pro a proti a hlasujte v anketě na úvodní stránce.

A) Rekonstrukce současné haly dle návrhu A2 Architekti (foto níže)
Pravděpodobně nejnákladnější varianta. S touto rekonstrukcí se mělo začít do roku 2014. Rekonstrukce, která by ze současné „plech arény“ udělala multifunkční halu pro více jak 8.000 diváků, by pro město byla obrovskou finanční zátěží do budoucna. Získání dotace je nejisté. Pravděpodobné náklady se blíží 1 miliardě korun. Vzhledem k zadluženosti města a problémům s dalšími investičními projekty je taková výše investice nejméně reálná.

B) Výstavba zcela nové haly mimo centrum města
Náklady na výstavbu haly na „zelené louce“ mohou být přibližně stejné, jako v případě varianty A. Projekt (a tedy finanční náročnost) zatím neexistuje, městu byly pouze nabídnuty pozemky u Velkomoravské ulice (vyznačeno na mapě, jedná se o pozemky soukromé firmy). V úvahu přicházela také možnost stavby haly na vlastních pozemcích (Pražská-východ), ty však město prodalo soukromému developerovi v roce 2012.

C) Úspornější varianta rekonstrukce
K této variantě bych se přikláněl i já. Když to řeknu jednoduše - rekonstrukce taková, aby se v Olomouci mohl hrát extraligový hokej (splnění norem), a aby městu hala nedělala ostudu. Netroufám si však odhadovat celkové náklady takové rekonstrukce. Může to být 200-300 milionů.

D) Nerekonstruovat zimní stadion, prostředky investovat jinde
Opravy silnic, chodníků, rekonstrukce školských zařízení, nová sportoviště i pro další sporty atd. Našly by se desítky, stovky dalších projektů, které potřebují investice. Možnou variantou je tedy i nerekonstruovat nebo nestavět nový zimní stadion a určit jiné priority.

Programové prohlášení Rady města Olomouce z roku 2010:
"Na základě analýzy možných řešení připravíme návrh dalšího postupu ve věci rekonstrukce či výstavby no­vého zimního stadionu a vybudování druhé ledové plochu pro tréninky mládeže, rekreační sport a veřejné bruslení. Do doby výběru komplexního řešení zajistíme provozuschopnost areálu stávajícího ZS. Poté zahá­jíme realizaci akce."

Řekněte nám svůj názor

Vložit komentář

napsal(a):

Vaše jméno a příjmení: Zde napište text: Antispam kontrola: Napište název krajského města Olomouckého kraje
Vložit
  • Lukas Uhlíř sobota 19. července 2014, 16:17

    Jásné C!! Castecná rekonstrukce za 300 milionu a máme na 20 let klid.. a všichni budou spokojeni. Klíčové je aby tam nebylo v zimě - 15 reagovat

  • Michal osika pondělí 14. července 2014, 15:42

    Určitě varianta A. Pokud to nebude schůdné tak varianta B. Nic jiného si tak velké město nemůže dovolit. Nepřipadají v úvahu nějaké záplaty za pár desítek milionů. Stadion v tak velkém krajském městě musí reprezentovat! Olomouc se musí stydět za nynější situaci. V Třinci který je pouze okresním městem s 37 tisíci obyvateli letos dostavěli krásnou halu. Tak si vemte příklad na radnici konečně. Na moravě je to teprve 1. nová multifunkční hala od dob československa! reagovat

  • Mgr. Martin Přerovský středa 28. května 2014, 09:09

    Já tuhle problematiku vezmu z jiného úhlu pohledu. HC Olomouc si vybojovala možnost hrát nejvyšší soutěž, s nejvyšší pravděpodobností tuto možnost využije a extraligu bude hrát. A tu extraligu musí někde hrát. Jediný zimní stadión v Olomouci je na Hynaisově ulici, takže tam. V současné době se tam dají udělat nějaké mírné úpravy, které zajistí aby se extraliga mohla hrát a aby se nenarušila příprava družstva. Nic víc se udělat nedá, čili žádná menší či větší rekonstrukce, prostě v současné době, nikdo za měsíc nic neudělá. V tom případě se problém odsouvá minimálně na konec sezóny 2014-2015. Takže máme čas :-) Další problém vidím v pozemcích na kterých zimní stadión a jeho příslušenství stojí. Dokud všechny pozemky nebudou jednoho vlastníka a to města, tak je jakákoliv rekonstrukce právně velmi složitá. Vím, že už proběhla řada jednání, většinou se strany nedohodly kvůli ceně (teda aspoň myslím), ale je to další zásadní krok k nějakému řešení. Těžko můžu něco řešit na pozemcích, které mi nepatří a všichni si uvědomujeme, že menší tréninková hala je nutností, jinak ten zimák bude stále přeplněný. Záměrně se nevyjadřuji k variantě výstavby na "zelené louce". V těchto projektech já vždy vidím nějakou levárnu, nevím proč, ale mám to nějak v sobě. Rozhodně tím nechci nikomu křivdit. Sumasumárum, pojďme vyřešit majetkové vztahy, pojďme během roku udělat studii jak se dá zimní stadión v rozumných číslech opravit, aby nepatřil mezi ostudy města a pojďme fandit, aby se tu extraliga nehrála pouze rok. Pak by totiž tento problém zase zapadl v propadlišti dějin, kdo by řešil něco pro druhou ligu? :-) reagovat

    • Romana Marková pátek 30. května 2014, 00:14

      Vážený pane Přerovský, ačkoli hokej moc nemusím, s dětmi chodím bruslit. Velmi by se mi líbilo, kdyby v tomto směru byly v Olomouci dvě haly. Pamatuji si, že jsme dokonce chodili povinně na bruslení, když jsem byla na ZŠ. Nicméně vzhledem k dluhům, které má město....se zelenou loukou souhlasím, také v tom vidím cosi podezřelého. Z tisku se mi ovšem zdá, že v tomto období udělala radnice pro pozemky vše, že tudy cesta nevede. reagovat

      • Mgr. Martin Přerovský pátek 30. května 2014, 08:23

        Ohledně těch pozemků opravdu nevím, u těch jednání jsem nebyl, slyšel jsem, že se nedomluvili na ceně, což je samozřejmě v dnešní době základ všeho. Ta druhá tréninková hala je opravdu nutná, uvolnilo by to ruce hokejistům a pak by ta větší hala mohla být využívána i na kulturní akce. A nemyslím si, že menší hala by byla až tak finančně náročná, tam musí být základní zázemí a tím to stačí. Veřejné bruslení je taky služba občanům, když jsem byl malý, tak jsem byl denně na ledě, dneska jsou dva dny pro veřejnost a to je prostě málo! A i když město zajišťuje veřejné bruslení na náměstí, tak ta plocha je malá, tam se někteří ani neodvažují a vzhledem k zimám, které panují, nelze bruslit ani na rybnících :-) takže musíme popřemýšlet jak tu druhou halu vyřešit. reagovat

  • Steve úterý 27. května 2014, 10:58

    Jsem také pro variantu A, když se s touto myšlenkou přišlo, byl to návrh pivovaru Litovel s tím, že se bude na financování stavby podílet, pokud si to dobře pamatuji. Z toho už asi zase sešlo. reagovat

  • Raiden středa 14. května 2014, 13:14

    Já si myslím, že C by bylo nejideálnější reagovat

  • Mates středa 14. května 2014, 09:16

    jsem pro rekonstrukci a taky pro opravu starého menšího kluziště, jelikož si myslím, že jedna ledová plocha nemůže stačit pro 4 kategorie mužstev, které hrají extraligovou soutěž. Jedna plocha nemůže stačit. nejsem stavař, ale nemyslím si že by to stálo miliardu... nebo to si chce zas někdo nahrabat do kapes nebo co ? reagovat

  • Marcello úterý 13. května 2014, 20:32

    Projekt A2 dle fotografií vypadá velice hezky, nicméně jen z venku - chybí mi náhled vnitřních prostor. Ale i přesto si myslím, že cca 1 mld. je spíše cena, která by se hodila na kompletně novou multifunkční halu mimo centrum. Tak nějak mi to zavání neseriózní kalkulací, podobně jako nedávná oprava plaveckého bazénu za 50 mil. Tyto ceny jsou mimo mísu. Oprava stávající haly do uspokojivého stavu (cca 200-300 mil.) znamená drobné vnější i vnitřní úpravy a podstatně velkou úsporu finanční. Hala bude fungovat, dostane novější kabátek a s největší pravděpodobností se nic jiného nezmění..ani kapacita ani kvalita a ani se nezvedne prestiž nebo chvála za to, že Olomouc má po desítkách let pořádný stadion. Jsem spíš zastáncem nových věcí, když ty staré už dosluhují. Je to jako do nekonečna opravovat a udržovat v přiměřeném chodu starou škodovku. Problémem jsou finance, což je zjevné a smutné. Osobně bych se přiklonil k hale nové, mimo centrum. Do haly jsem chodil už v osmi letech a nedávná návštěva (po cca 15 letech) zápasu Olomouc - Kladno mě sice potěšila, protože jsme vyhráli, ale stav haly (venku i uvnitř) je kritický. Oprava by byla částečná, zajišťující chod, bezpečnost a další věci..ale po krátké době by zase něco vyplavalo na povrch, co je třeba opravit apod. (viz.stará škodovka) Takže by se průběžně vkládali další a další finance za opravy až by došlo k tomu, že se stejně postaví hala nová. To není ani tak názor jako zkušenosti posbírané za 40 let života v ČR. Můj konečný verdikt - hledat finance (jejich plno, jen je najít) a postavit novou multifunkční halu mimo centrum. Nemám obavy, že by si na provoz nevydělala. reagovat

    • DavidH středa 14. května 2014, 09:31

      Více vizualizace nejdete zde http://www.olstavby.cz/projekt/zimni-stadion a zde http://olomouc.idnes.cz/olomoucky-zimni-stadion-ceka-za-stovky-milionu-promena-v-kostku-ledu-1k0-/olomouc-zpravy.aspx?c=A120315_1748956_olomouc-zpravy_stk. A co se týče rozhodování, jestli rekonstruovat, nebo stavět novou, tak souhlasím s vámi, že nějaká částečná a úsporná rekonstrukce nemá smysl, ale stejně tak je nesmysl stavět halu novou a to z několika důvodů. Ten hlavní je, že městu by stejně zůstala hala stará, kterou by jen těžko prodávala, její demolice by byla taky velice nákladná a tím pádem by jí stejně musela nějak udržovat, což znamená sypat do ní stále nějaké peníze. A ty další důvody už jsou k debatě, jako třeba proč tahat lidi někam na periférii, když máme halu s dobrou obslužností mhd a která zároveň tvoří jednu část z jedinečného sportovního areálu spolu s bazénem, fot. stadionem, kurty, Omegou, halou UP a Zory atd.? Navíc vybudováním parkovacího domu jak navrhuje varianta A by se v centru města rozšířila kapacita parkovacích míst, které by mohli využívat i turisté a mimoolomoučtí a i dopravní infrastruktura by se např. díky novému kruhovému objezdu a příjezdovým cestám zlepšila. reagovat

      • Marcello středa 14. května 2014, 15:52

        Díky za odkaz, fotky návrhů vypadají dobře. Parkovací dům, tréninková hala, kruhový objezd...tyhle plánované novinky (záměry) jsem si nezjistil. Měl jsem za to, že v plánu je pouze přestavba stadionu a na to mi ta 1 mld. opravdu neseděla. Vybudování dalších objektů jsou pochopitelně další nemalé výdaje. Na konkrétní kalkulaci se samozřejmě nedostanu a nejsem ani ten, kdo by ji nějak mohl ovlivnit...natož posuzovat. Každá varianta má svá pro a proti a nejhorší na tom je, že spíše než dobrý záměr rozhodují vedlejší okolnosti. Osobně bych si představoval větší kapacitu stadionu a hlavně návrat občasných mezinárodních utkání,..jako v minulosti. To táhne jak lidi, tak i peníze, určitá prestiž a jméno města. Návrh architektů nevypadá špatně, má to logiku mít stadion stále na svém místě, v blízkosti dalších sportovních areálů a dostupnosti MHD atd. Obávám se, že to bude stále "plecharéna" s novým kabátkem a starým tělem...takže nic nového, jen si tu "hrůzu" trošku přikrášlíme. reagovat

        • Miloslav Tichý pondělí 19. května 2014, 15:09

          Ano, ta navrhovaná rekostrukce zahrnovala také parkovací dům a druhou ledovou plochu. Z reakcí okolí je evidentní, že se veřejnosti tento návrh líbí (vizualizace A2 Architekti). Ale tou kardinální otázkou, resp. problémem je financování. Tím je třeba se zabývat jako první - jak nákladnou investici rozpočet města ještě snese v době, kdy Olomouc patří k nejzadluženějším městům v ČR? Hledáme řešení a věřím, že k nějakému rozumnému konsenzu dojdeme. Jako občan Olomouce se však nedomnívám, že rekonstrukce navrhovaná jako varianta A by měla být investiční prioritou. Jako sportovec a fanoušek hokeje bych si ale samozřejmě přál takovou krásnou halu, která bude chloubou města :) Musíme se ale chovat zodpovědně.. reagovat

  • Filip úterý 13. května 2014, 20:23

    Též jsem toho názoru, že si zasloužíme minimálně rekonstrukci stadiónu. A můj názor posiluje i fakt, že HCO se opět po letech vrací do nejvyšší soutěže. reagovat

  • Jerry úterý 13. května 2014, 19:32

    Rekonstrukce podle návrhu A2 je jen dalším tunelem v režii ODS. Naprosto nereálný a nesmyslný, pro město kvůli provozním nákladům navíc nemožný. Jednoznačně varianta C, například Přerov udělal nádherný zimák doslova za pár šupů. Jde to, ale chce to nebát se a nekrást. reagovat

  • Ing. Stanislav Malenda úterý 13. května 2014, 17:05

    Zdravim mesto Olomouc si zaslouzi predevsim rekonstrukci stavajiciho objektu stadionu. U krajskeho mesta to vidim spise jako povinnost, prestoze tato investice bude provozne vzdy spise ztratova, ale je to soucast obcanske vybavenosti pro obcany... reagovat

  • Dominik úterý 13. května 2014, 16:08

    Jsem pro variantu A reagovat

  • Peťas úterý 13. května 2014, 15:59

    Sem pro variantu c. Zrekonstruovat do potřebných norem pro extraligu reagovat

  • Jirka úterý 13. května 2014, 14:55

    Jsem pro cokoliv, hlavně ať už se něco konečně začne dělat... reagovat

  • Lucie K. úterý 13. května 2014, 08:33

    Určitě pro A . Nechat stadion kde je a zrekonstruovat ho. reagovat

  • zoravák pondělí 12. května 2014, 21:17

    Zprovoznit druhou ledovou plochu a nutné opravy zimáku reagovat

  • olomóčák pondělí 12. května 2014, 20:22

    Rekonstrukce! reagovat

  • Vašek Feigerle pondělí 12. května 2014, 20:03

    A) Rekonstrukce současné haly reagovat

  • Jílek jakub pondělí 12. května 2014, 19:50

    Rekonstrukce současné haly, varianta A. reagovat

  • Ondřej Coufal pondělí 12. května 2014, 19:50

    Jsem pro variantu A. reagovat

  • Dominik Seryn pondělí 12. května 2014, 19:34

    Jsem pro rekonstrukci plecharény, takže A reagovat

  • Petr Jahoda pondělí 12. května 2014, 19:28

    Jsem pro rekonstrukci současné haly, takže varianta A reagovat

  • Tomas pondělí 12. května 2014, 18:02

    Jsem pro rekonstrukci plechárny ,ale taky pro zachování stávajícího vzhledu, jen by se to pěkně vše opravilo. C) Úspornější varianta rekonstrukce reagovat

  • Olomoučák pondělí 12. května 2014, 17:45

    Každopádne bych investoval do nevé haly .. penize se do ted sypali uplne zbytečne do aquaparku a další nesmyslu .. napřikald do aquaparku ted chodí 20 lidi a vstup je taky mimo a ... sigma druhá liga tam se prestanou sypat penize takže nový stadion :) varianta A reagovat

Jsme na Facebooku

Kontaktujte nás

Oblastní a místní kancelář hnutí ANO Olomouc
Koželužská 21, 779 00 Olomouc

Kontaktní e-mail: olomouc@anobudelip.cz
Kontakty na jednotlivé osoby najdete v sekci Naši lidé

Celostátní web hnutí ANO
Zadavatel: ANO 2011 / Zpracovatel: ANO 2011

Back to Top